søndag 14. september 2008

Er engel en form for Gud?


Jeg mener at engler ikke er en form for Gud, men Guds tjenere og budbringere. Bibelen sier at hver engel har sin egen personlighet, jeg vet ikke helt om jeg er enig i det, men jeg tror at hvert menneske har en egen hjelper, altså en engel som passer på. Jeg mener at engler er med å hjelpe oss gjennom livet med å gi beskjed.

I verden i dag f.eks. så er det mange ulykker som går bra, ulykker som vi trudde det egentlig ikke var mulig å overleve og vi sier ofte at vi da har englevakt. Engelen passer på deg og gir deg en beskjed (kanskje en lærepenge?). Engelen har full kontroll over menneske, men setter oss av og til ut i fare for å gi en beskjed. Da jeg ble tatt av snøskred i vinter, tenkte jeg at det var noen som ville gi meg en beskjed om at jeg må være mer forsiktig og vite hvor enormt sterke naturkrefter egentlig er.

Ingen kommentarer: